6/17/2010

窮忙一族

六、七十年代,香港是勤勞者的天堂。「肯搏肯捱」、「刻苦耐勞」,曾經是獅子山下香港人的寫照。不過,近年香港臨時工、合約工數量急增,文憑貶值,社會上出現一批工時過長、升遷無期、人工不漲的打工一族,有人稱他們為「窮忙族」。

「窮忙族」來自英文單詞「workingpoor」,最早出現于上世紀90年代的美國,原意是指那些薪水不多,整日奔波勞動,卻始終無法擺脫貧窮的人。而《窮忙族》作者門倉貴史是日本知名經濟學家,他對“窮忙族”下的定義是:每天繁忙地工作卻依然不能過上富裕生活的人。《炮打窮忙》把“窮忙族”比喻成“驢子”:忙碌在磨盤旁的驢子,日夜不停地忙碌,得到的卻永遠只是一捆乾草。但是隨著逐漸壯大的「窮忙一族」隊伍,這個定義又逐漸發展成一種為了填補空虛生活,而不得不連續消費,之後繼續投入忙碌的工作中,而在消費過後最終又重返空虛的「窮忙」。

而亦有稱窮忙族就是月光族加勞模的混合體,所謂月光族源自台灣。是指將每月賺的錢都用光、花光的人,所謂「洗光吃光,身體健康」,而不進行儲蓄。一般都是年輕一代,他們與多數倡導的勤儉節約消費觀念不同,只要吃得開心、穿得漂亮,根本不在乎錢財,儘管收入也許並不豐厚。當中許多人喜歡追逐新潮,愛打扮、購買漂亮服飾。不過月光族並非只是不在乎金錢的一群,有些出生於富裕的年代,對金錢的態度比較鬆散,因此常常造成入不敷支,甚至舉卡債渡日。

活在消費主義的社會,眼見物價、樓價不停升,為追求升職加薪機會,要加倍努力,甚至要兼職工作,追求更理想生活。如何擺脫「窮忙」?複製六、七十年代「香港精神」,是否消除社會怨氣之道,窮忙一族的出路?

我有點喜歡片段中有個裝飾因它寫著 - 警告: 內有窮鬼而我亦幫它設計下文如若接近,後果自負不過我最近也擔心,如果通過不了試用期怎麼辦難道要取綜援, 我不要瞓街我不要做露宿者



點解點解永冇放工

點解點解永冇放工 點解點解老細冇用
午飯晚飯搭車貴 到糧尾窮到穿窿
要納稅冇得免

天星鐘聲冇晒記憶 西九諮詢冇哂意義
喂冇哂平價樓買 叫呀伯呀婆種金
發達咪賣良心

點解香港教育咁差 Fresh grad 出身佢當你笨
夠食夠住四千八 我又要狂做part time
我仲有一身債

煲呔亂蹹智慧冇乜 官商掛勾普選再擇日
要是我沒有工見 以後我就要渣兜
克勤要try your breast!

(普)背靠祖國 面向世界 We wanna make a change
其實我c-o-m-p-l-a-i-n 我哋嚟做d咩 嚟唱歌
我要話你 我要話你 We wanna make a change
其實我c-o-m-p-l-a-i-n 我哋嚟做d咩

(女) Hong Kong Chinese loves to complain why can't we just leave it like that?
(男) 個城市成個灰晒 發達發達最偉大
(男) 你話我點樣算?

(女) 豬仔豬仔有無發瘟 沖杯奶飲 冇左個腎
(男) 我忙到頽晒想訓 Roadshow 請你keep silent
(合) 太太無法靜心

CCTVB最快最新 事事旦旦無法過問
報導缺實欠公理 當我係傻要我睇
連篇大話嚇死你

點解高官猛咁廢up 政黨呃票 冇句老實
點解澳門有錢派 香港冇最低工資
強積金去哂邊?

(普)背靠祖國 面向世界 We wanna make a change
其實我c-o-m-p-l-a-i-n 我哋嚟做d咩 嚟唱歌
我要話你 我有我道理 We wanna make a change
其實我c-o-m-p-l-a-i-n 我哋嚟做d咩 唉

(女)成日冇伴樣衰胸細 豬扒等發毛 頭髮勁set 不想一個人
(男)無奈冇銀樣都輸晒 邊「鼠」追女仔 I'm a poor guy! 只好不結婚
(女)人哋話我睇戲點解得嗰一個人
(男)其實我都不想當光棍
(合唱)無奈情歌通街洗腦偏偏戀上咗 難道幸福只有劇情播???

囧囧囧囧囧囧囧囧 We wanna make a change
其實我 囧囧囧囧囧囧囧囧 我哋嚟做d咩 嚟唱歌

你有壓力 我有壓力 囧囧囧囧囧囧囧
其實我 囧囧囧囧囧囧囧囧 我哋嚟做d咩 呀~

(普)背靠祖國 面向世界 We wanna make a change
其實我c-o-m-p-l-a-i-n 我哋嚟做d咩 嚟唱歌
愛你至鬧你 愛你至話你 We wanna make a change
其實我c-o-m-p-l-a-i-n 我哋嚟做d咩 嚟唱歌哦~


沒有留言:

張貼留言